Artykuł sponsorowany

Na jakiej podstawie są wyceniane auta na skupie?

Na jakiej podstawie są wyceniane auta na skupie?

Skup aut używanych to rodzaj biznesu, który pełni rolę pośrednika między właścicielem auta, a nabywcą. Skup może kupić twoje auto, które potem sprzeda dalej. Jest to dobre rozwiązanie zwłaszcza wtedy, gdy nie masz czasu, siły czy ochoty na samodzielne szukanie kupca. W końcu czas to pieniądz i czasem nie warto go marnować na wystawianie auta na niezliczonych portalach sprzedażowych. 

Na co zwraca uwagę skup aut używanych?

Wyceniając twoje auto, skup aut używanych weźmie pod uwagę szereg czynników, na przykład: marka, model, rocznik, stan techniczny, przebieg, wyposażenie, historia serwisowa. Nie bez wpływu na pieniądze, jakie możesz dostać od skupu aut używanych, pozostają oczywiście obecne ceny rynkowe aut i ogólna sytuacja na rynku aut używanych. Podczas wyceny skup aut używanych kieruje się też swoimi wytycznymi i preferencjami, dlatego wyceny na różnych skupach mogą się odrobinę różnić. Najwyższe ceny osiągają oczywiście samochody zadbane i bezwypadkowe. 

Czy skup aut używanych przyjmie auto?

Nie wszystkie skupy aut używanych przyjmą samochód rozbity lub tak zwanego “anglika”, czyli auto wyprodukowane na rynek brytyjski przystosowane do lewostronnego ruchu. Dlatego jeśli szukasz zbycia dla właśnie takiego samochodu, zwróć uwagę na preferencje skupu, żebyś nie musiał jechać na darmo. Przykładem może być skup aut Perła House & Cars z Gdyni. Ten autoskup skupuje samochody powypadkowe, angliki, a także quady czy skutery i oczywiście auta w dobrym stanie. 

Czy warto sprzedać auto skupowi aut używanych?

Niekiedy kwota, którą oferuje w wycenie skup aut używanych, w skupie może być niższa od tej, którą dostałbyś sam sprzedając auto. Skup aut używanych musi przecież generować zyski. W wycenie uwzględnia się różnicę między kwotą, którą dostaniesz ty, a kwotą sprzedaży. Ta różnica pozwala pokrywać koszty działania skupu, parkowania aut i pensji dla pracowników. Jednak skup to oszczędność czasu i może być prawdziwym zbawieniem, jeśli masz auto, które ciężko sprzedać. Przyczyny mogą być różne – od samochodów brytyjskich czy powypadkowych poprzez mało popularne modele lub samochody w złym stanie technicznym. Czasem długo czeka się na kupca sprzedając auto jak najbardziej pełnowartościowe, ale nietypowe, na przykład o jaskrawym kolorze karoserii. 

 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.