Na co zwrócić uwagę kupując kserokopiarkę?

Kserokopiarka przydaje się zarówno w małych biurach, jak i w dużych korporacjach. Na rynku znajdziemy obecnie mnóstwo różnych modeli, które mogą bardzo się od siebie różnić. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, wybierając sprzęt odpowiadający potrzebom konkretnej firmy!
Najważniejsze funkcje kserokopiarki
Jak sama nazwa wskazuje, podstawową funkcją kserokopiarki jest wykonywania kopii oryginalnego dokumentu. Współcześnie jednak technologia poszła do przodu, dzięki czemu kopiarki zmieniły się w prawdziwe urządzenia wielofunkcyjne, które potrafią również drukować (jednostronnie i dwustronnie) oraz skanować dokumenty. Bardziej zaawansowane urządzenia są także wyposażone w automatyczny podajnik oryginałów, łączność bezprzewodową oraz obsługują różne dodatkowe funkcje, przykładowo skanowanie do odpowiedniego formatu, drukowanie z urządzeń mobilnych czy usługi oparte na chmurze. Warto jednak pamiętać, że nie istnieje coś takiego jak kserokopiarka idealna, a to jakie funkcje wybierzemy, zależy od specyfiki naszej firmy.
Sprawdź koszty eksploatacji
Wybierając kopiarkę, powinniśmy zwrócić uwagę nie tylko na jej funkcjonalność, lecz także na koszty eksploatacji. Gdy kupimy urządzenie z niższej półki cenowej, może okazać się, że w dłuższej perspektywie będzie to nietrafiona inwestycja ze względu na drogie materiały eksploatacyjne. Specjaliści z zakładu poligraficznego Grafix-Bis oceniają, że tanie urządzenia często są naprawdę drogie w utrzymaniu, natomiast te droższe charakteryzują się znacznie niższymi kosztami użytkowania, a różnica w cenie może zwrócić się już po kilku miesiącach użytkowania. Przed zakupem należy zatem koniecznie sprawdzić, ile stron jesteśmy w stanie wydrukować na jednym tonerze, ile on kosztuje i jaka jest dostępność zamienników.
Gwarancja i serwis to podstawa
Kserokopiarki zwykle są wykorzystywane bardzo intensywnie, co sprawia, że są podatne na różne usterki. Oczywiście każde urządzenie objęte jest gwarancją producenta, lecz niejednokrotnie obejmuje ona także różne dodatkowe warunki, np. konieczność używania wyłącznie oryginalnych tonerów. Zanim podejmiemy ostateczną decyzję, warto zatem dokładnie zapoznać się z warunkami gwarancji, aby potem uniknąć rozczarowań. Równie istotne są kwestie związane z samym serwisowaniem urządzenia. Dobrym pomysłem jest sprawdzenie, gdzie jest najbliższy serwis, oraz czy producent lub sprzedawca oferuje jakieś dodatkowe usługi, np. urządzenie zastępcze, z którego będziemy mogli korzystać w trakcie naprawy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Społem. Powszechna Spółdzielnia Spożywców
Handel - organizacje woj. śląskie41-902 Bytom, pl. Kościuszki 9
-
Słoneczny Doradca Pompy Ciepła Usługi Hydrauliczne Kotły c.o Podkarpackie
Handel - pośrednictwo woj. podkarpackie35-001 Rzeszów, Krakowska 20