Likwidacja szkody on-line - jak to działa?
Jeszcze nie tak dawno temu do zgłoszenia oraz wyceny określonych szkód w towarzystwie ubezpieczeniowym niezbędny był osobisty kontakt klienta z przedstawicielem danej firmy. Obecnie dzięki nowoczesnym technologiom taka konieczność już nie występuje. O likwidację szkody objętej daną polisą ubezpieczeniową można bowiem z powodzeniem ubiegać się także drogą internetową. Warto już dziś dowiedzieć się, jak to działa w praktyce.
W jaki sposób można zgłaszać szkody przez Internet?
Większość towarzystw ubezpieczeniowych wychodzi naprzeciw potrzebom klientów, oferując im możliwość zgłoszenia szkody drogą elektroniczną. W tym celu należy wypełnić specjalny formularz internetowy udostępniony na stronie takiej firmy jak Alien Ubezpieczenia oferującej tanie ubezpieczenia w Szczecinie. Następnie wspomniany dokument przesyłany jest do ubezpieczyciela, do którego należy podjęcie dalszych kroków w celu oceny konkretnej sytuacji oraz późniejszej wypłaty rekompensaty w określonej wysokości. Niektóre towarzystwa ubezpieczeniowe udostępniają także osobom korzystającym z ich usług opcję powiadamiania o zaistniałych szkodach za pośrednictwem Facebooka oraz Messengera. Dla większości ubezpieczonych jest to bardzo wygodne rozwiązanie. W razie jakichkolwiek pytań, czy wątpliwości wspomnianą drogą można zasięgnąć porady ekspertów. Część firm w sprawie polis i ewentualnych szkód kontaktuje się z klientami za pośrednictwem czatu albo videoczatu. Inne organizacje z myślą o ubezpieczanych podmiotach prowadzą specjalne portale, dzięki którym można załatwiać online różne formalności dotyczące np. polis podróżnych, na życie, dla firm (np. fryzjera albo kosmetyczki) itp.
Jak likwiduje się szkodę drogą internetową?
Po zgłoszeniu szkody do ubezpieczyciela przedstawiciel danej firmy niezwłocznie przystępuje do wdrożenia odpowiednich procedur. Mają one na celu głównie ustalenie zakresu oraz wartości poniesionych w danych okolicznościach strat. Towarzystwa oferujące m.in. ubezpieczenie mieszkania w Szczecinie rejestrują elektronicznie zgłoszoną szkodę oraz nadają jej numer. Rozliczenie wartości zniszczeń następuje zwykle na podstawie sporządzonego przez firmowych ekspertów kosztorysu albo faktur dokumentujących koszty naprawy strat. Wypłata odszkodowania następuje w określonym terminie.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana