W których sektorach handlu sprawdzają się transmisje sprzedażowe?
Branża e-commerce nieustannie poszukuje coraz skuteczniejszych metod dotarcia do klienta i sprzedaży swoich produktów. Jednym z najbardziej innowacyjnych rozwiązań w ostatnim czasie stały się transmisje sprzedażowe, które już dziś cieszą się ogromną popularnością w Azji i zdobywają coraz większe uznanie w krajach Zachodu. Czym są transmisje sprzedażowe i w przypadku których sektorów handlu sprawdzą się one najlepiej?
Czym jest transmisja sprzedażowa?
Idea transmisji sprzedażowej bardzo przypomina bardzo popularne niegdyś również w Polsce telezakupy. To rodzaj specjalnej transmisji za pośrednictwem stron, portali i aplikacji, umożliwiających streaming obrazu i dźwięku, podczas której prezentowane są na żywo produkty przeznaczone na sprzedaż. Osoby oglądające transmisje mogą w czasie rzeczywistym składać zamówienia na wybrane artykuły. Aplikacje takie jak Seltu.tv pozwalają w dużym stopniu automatyzować proces sprzedaży – m.in. przyjmować zamówienia oraz płatności. Dzięki temu osoba prowadząca transmisję może w pełni skupić się na prezentowaniu produktów.
Przeczytaj również: Atrakcyjniejsze opakowanie, atrakcyjniejszy produkt
Jakie branże najchętniej korzystają z transmisji?
Na prowadzenie transmisji sprzedażowych decyduje się coraz więcej sprzedawców, gdyż pozwalają one dotrzeć do znacznie większej ilości odbiorców bez potrzeby zakładania sklepu internetowego. Dla klientów transmisje to w dużej mierze rozrywka, a także swego rodzaju substytut wizyty w sklepie stacjonarnym – właśnie z tego powodu transmisje spopularyzowały się w czasie niedawnej pandemii. Niemniej nie wszystkie branże równie dobrze odnajdują się w tej strategii prowadzenia handlu.
Niewątpliwe transmisje sprzedażowe najbardziej popularne są wśród firm z szeroko rozumianej branży modowej, a wiec wśród sprzedawców:
odzieży i obuwia,
galanterii skórzanej,
biżuterii i dodatków,
Powód jest prosty – transmisja pozwala zaprezentować produkt przede wszystkim od strony wizualnej, dlatego najlepiej będą sprzedawać się z jej pomocą produkty, których głównym walorem jest estetyka. Nie oznacza to jednak, że transmisje są przeznaczone wyłącznie dla tych sektorów handlu. Dobrze z pomysłem poprowadzona transmisja sprzedażowa pozwala skalować sprzedaż również wielu innych rodzajów produktów, np. artykułów kuchennych, elektroniki, gadżetów, zabawek oraz wielu innych. Ważnym aspektem jest to, że za pomocą transmisji można również utrzymać łatwy kontakt z klientem, by np. odpowiadać na zadawane pytania i rozwiewać wątpliwości co do produktów.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana