Artykuł sponsorowany

Szczegóły techniczne wydruku pocztówek i kartek okolicznościowych

Szczegóły techniczne wydruku pocztówek i kartek okolicznościowych

Choć obecnie kartki wysyłamy głównie wirtualnie, pocztówki i wydruki okolicznościowe wracają do łask. Szczególnie że nie muszą to być jedynie osobiste pocztówki z życzeniami, ale również pozdrowienia lub podziękowania dla klientów, ekskluzywna reklama lub nieoczywiste zaproszenie na wydarzenie. Przyjrzyjmy się bliżej szczegółom technicznym wydruku takich pocztówek i kartek okolicznościowych.

Przygotowanie projektu i plików do druku

Zanim przejdziemy do wydruku, musimy przygotować zarówno projekt, jak i plik. Należy pamiętać, że projekt musi być odpowiednio przygotowany do druku, czyli musi mieć poprawny format, zapisany powinien być w przestrzeni kolorów CMYK, zdjęcia powinny mieć odpowiednią rozdzielczość, ponadto w każdym projekcie niezbędne jest pozostawienie ok. 3 mm spadu z każdej strony – to część, która zostanie usunięta podczas procesu przycinania, co da nam gwarancję, że obszar druku będzie dochodził do samej krawędzi. W przypadku pocztówek i innych druków okazjonalnych format netto to ten, który ostatecznie będzie miała kartka: zazwyczaj 105 × 148 mm lub 99 × 210 mm.

Pocztówki i kartki okolicznościowe drukowane są zazwyczaj na kartonie 300 g, papierze ozdobnym lub papierze kredowym 300 albo 350 g. Jeśli nie jesteśmy pewni, które rozwiązanie będzie najlepsze i jak wykonać projekt, możemy skontaktować się z drukarnią, np. drukarnią cyfrową AA Print w Katowicach.

Drukowanie za pomocą druku offsetowego

Kolejnym etapem jest wydruk. W przypadku dużych nakładów wykorzystuje się druk offsetowy, który jest profesjonalną i tanią metodą pozwalającą na uzyskanie dużej ilości odbitek w bardzo dobrej jakości oraz krótkim czasie.

Druk offsetowy odbywa się za pomocą czterech podstawowych kolorów, choć możliwe jest wykonywanie wydruków także z zastosowaniem kolorów z palety Pantone, na przykład takich jak złoty i srebrny, a nawet kolorów fluorescencyjnych.

Warto dodać, że w mniejszych nakładach stosuje się druk cyfrowy, ponieważ offset jest tym tańszy, im więcej odbitek chcemy wykonać. Natomiast w druku cyfrowym możliwy jest wydruk już nawet jeden odbitki, nie ma natomiast możliwości zastosowania kolorów pantonowych.

Uszlachetnianie pocztówek i kartek okolicznościowych

Ostatecznie wydrukowaną pocztówkę lub kartkę poddaje się procesowi przycinania i na tym teoretycznie można zakończyć produkcję. Jednak jeśli chcemy uatrakcyjnić jej wygląd możemy zdecydować się uszlachetnienia typu hot-stamping, nałożenie lakieru liquide, foliowanie lub /i lakierowanie. Folia może być błyszcząca, matowa lub strukturalna, natomiast lakier można nałożyć na określone elementy kartki lub pocztówki. Dzięki temu nabierze ona wyjątkowego charakteru i z pewnością zwróci na siebie uwagę odbiorcy. Dodatkową zaletą metod uszlachetniania druku jest funkcja ochronna – wydruk jest wówczas odporniejszy i trwalszy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.