Artykuł sponsorowany

Sprzedaż ciągników – najnowsze dane!

Sprzedaż ciągników – najnowsze dane!

Ciągnik rolniczy to bez wątpienia fundament wyposażenia każdego gospodarstwa rolnego, niezależnie od jego wielkości oraz profilu działalności. W Polsce, jako kraju w którym rolnictwo jest jednym z głównych sektorów gospodarki, każdego roku obrót ciągnikami rolniczymi stoi na stosunkowo wysokim poziomie. Jak wyglądała sprzedaż tych maszyn w I kwartale 2022 roku?

Nowe ciągniki czy używane?

Pierwszy kwartał 2022 nie był dla rynku ciągników rolniczych najlepszy. Sprzedaż nowych maszyn w okresie od stycznia do marca spadła o 7,5% w porównaniu do tego samego okresu w roku poprzednim – z 2871 do 2715 sztuk. W samym marcu dokonano 1191 rejestracji nowych ciągników, czyli blisko 16% mniej, niż w marcu 2021. Większym zainteresowaniem rolników cieszą się z kolei używane ciągniki używane – w całym kwartale zarejestrowano ich ponad 5300 sztuk, z czego 2126 w samym marcu. Pokazuje to generalnie dominujący na polskim rynku trend – rolnicy preferują maszyny używane. Liczba rejestracji wszystkich ciągników w I kwartale 2022 spadła o 5,5% w porównaniu do roku poprzedniego. Najwięcej ciągników zarejestrowano w województwie mazowieckim, lubelskim i wielkopolskim, najmniej – w województwie zachodniopomorskim, śląskim oraz lubuskim.

Jakie ciągniki cieszą się największym uznaniem?

Zgodnie z zebranymi danymi na temat rejestracji nowych ciągników, największym zainteresowaniem rolników w I kwartale 2022 cieszyły się ciągniki rolnicze o mocy od 100 do 130 KM. Na drugim miejscu znajdują się ciągniki o mocy od 50 do 57 KM, na trzecim – poniżej 50 KM. To pokazuje duże zróżnicowane potrzeb rodzimych przedsiębiorstw. Szeroki wybór ciągników z wymienionych segmentów znajdziemy w ofercie firmy Farmtrac.

Co wpłynęło na wyniki sprzedaży ciągników?

Po bardzo dobrym dla producentów ciągników rolniczych roku 2021 wyniki sprzedaży w I kwartale mogą wydawać się rozczarowaniem. Niemniej jak przekonują eksperci, są one do zaakceptowania – rok 2021 jest przez wielu uznawanych za szczyt, po którym musiał nastąpić spadek. Na taką sytuację na rynku wpłynęło wiele czynników, między innymi wywołanych przez wojnę w Ukrainie – utrata stabilności złotego, a także wzrost kosztów prowadzenia działalności gospodarczej (m.in. paliwa, energii, nawozów). Same ciągniki również drożeją ze względu na trudniejszy dostęp do surowców. Z drugiej strony można spodziewać się, że w kolejnych kwartałach rolnicy będą wciąż inwestować w maszyny rolnicze, by uchronić się przed konsekwencjami postępującej inflacji oraz pogarszającej sytuacji na rynku kredytowym.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.