Artykuł sponsorowany

Od czego zależy wydajność preparatu AdBlue?

Od czego zależy wydajność preparatu AdBlue?

Wielu właścicieli aut napędzanych dieslem doskonale zna płyn AdBlue. Preparat ten jest stosowany włącznie w wybranych pojazdach z takimi silnikami. Ma swoje wady i zalety, natomiast kluczowe jest to, że jego wykorzystywanie sprzyja ochronie środowiska naturalnego. Dlaczego jeszcze warto mieć go w zapasie? W samochodach ze zbiornikiem na preparat AdBlue obserwuje się ograniczone zużycie paliwa – nawet o 5%.

Do czego służy preparat AdBlue?

AdBlue to płyn przeznaczony do stosowania w pojazdach z napędem diesla. W jego składzie znaleźć można 32,5% z roztworu mocznika oraz 67,5% demineralizowanej wody. To preparat, który jest wykorzystywany w celu neutralizacji zanieczyszczeń generowanych przez silniki wysokoprężne. Oznacza to, że jego użycie ma służyć ochronie środowiska naturalnego. Dzięki temu, że neutralizuje szkodliwe substancje pochodzące z rury wydechowej, ma pozytywny wpływ na środowisko.

Należy jednak podkreślić, że AdBlue nie miesza się z paliwem. W pojazdach znajduje się na niego specjalny zbiornik, z którego pod wpływem ciśnienia jest kierowany do katalizatora SCR. Kiedy AdBlue dotrze do układu wydechowego, wydziela się z niego amoniak, który wchodzi w reakcję z tlenkiem azotu. W rezultacie zamiast spalin wytwarzana jest para wodna i lotny azot. Warto przy tym dodać, że elementy układów paliwowych DAF AdBlue znajdują się w ofercie między innymi takiego sprzedawcy jak firma handlowa StoksikTruck z województwa lubuskiego.

Na jak długo wystarcza płyn AdBlue?

Dla właścicieli pojazdów napędzanych silnikiem diesla jedną z ważniejszych kwestii w kontekście wykorzystywania płynu AdBlue jest jego realna wydajność. To, na jak długo wystarcza opisywany preparat, jest uzależnione od wielu rozmaitych czynników. Istotna jest ekonomiczna jazda, ale też regeneracja pomp AdBlue, kiedy pojawi się taka potrzeba.

Niewątpliwie kluczowy jest sposób jazdy danego kierowcy. Mamy na myśli przede wszystkim styl oraz dynamikę jego jazdy. Jeżeli zalany zostanie cały zbiornik na płyn AdBlue, to preparat powinien wystarczyć na przejechanie mniej więcej 10 tysięcy kilometrów. Przy czym warto dodać, że na jeden zbiornik przypada kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt litrów płynu. Konieczność jego uzupełniania nie pojawia się więc bardzo często.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.