Marketingowe bazy danych a RODO. Co warto wiedzieć?
Marketing baz danych jest w Polsce coraz bardziej popularny. Stanowi formę marketingu bezpośredniego polegającą na wykorzystywaniu baz danych klientów lub potencjalnych klientów w celach komunikacyjnych – po to, by promować usługi bądź produkty wybranego przedsiębiorstwa. Jednak zanim dana firma zdecyduje się na wykupienie marketingowych baz danych, powinna wiedzieć, jak tego typu działania zostały uregulowane w prawie za pomocą RODO.
Jakie korzyści wiążą się z zakupem marketingowych baz danych?
Bazy danych, które można kupić w wybranych przedsiębiorstwach, ułatwiają dotarcie do docelowego klienta, zwiększając tym samym szansę na finalną sprzedaż – towarów lub usług. Marketingowe bazy danych pozwalają na szybkie znalezienie wszystkich informacji potrzebnych do tego, aby skutecznie zwiększyć wyniki sprzedaży produktów i usług oferowanych przez dane przedsiębiorstwo.
Korzystanie z baz danych umożliwia przygotowanie najodpowiedniejszej grupy docelowej, która tym samym stanie się odbiorcą konkretnego planu biznesowego. Bazy danych zawierają dane kontaktowe pewnej grupy potencjalnych klientów, dzięki temu pozwalają na przesyłanie do nich sprecyzowanej oferty. Choć warto przy tym dodać, że szczegóły z tym związane są bezpośrednio uzależnione od tego, jaka baza danych stanowi przedmiot transakcji, a może to być na przykład:
baza konsumencka (B2C),
baza biznesowa (B2B),
baza zagraniczna.
Jeśli bazy są oferowane przez sprawdzoną firmę, taką jak sprzedawca baz danych TARGET MEDIA, to zawierają najpotrzebniejsze informacje, dopasowane do konkretnej sytuacji sprzedażowej. Zespół tego typu przedsiębiorstw dokonuje precyzyjnych analiz rynkowych, dzięki czemu może przygotować taką bazę danych, która pozwoli jego klientom na sprecyzowanie oferty idealnie dopasowanej do zainteresowań i możliwości danego odbiorcy, który może stać się przyszłym konsumentem.
Kiedy sprzedaż i zakup baz danych jest w pełni legalny?
W kontekście sprzedaży i zakupu marketingowych baz danych konieczne jest podkreślenie, że transakcje, których przedmiotem są tego typu zbiory informacji, muszą być zgodne z RODO, czyli z Ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych. Bazy danych muszą być przygotowywane po uprzednim uzyskaniu zgody od osoby udostępniającej swoje dane – jest to kluczowe, by obrót danymi osobowymi mógł być uznany za legalny. Warto mieć jednak na uwadze, że bazy danych mogą zawierać zgody, ale okazuje się, że nie spełniają one wymagań prawnych. Dobrze też zwrócić uwagę na to, komu dokładnie zostały udzielone zgody na obrót danymi.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana