Artykuł sponsorowany

Logo jako kluczowy element identyfikacyjny firmy

Logo jako kluczowy element identyfikacyjny firmy

Każda działająca na rynku firma musi mieć swoje logo. Zazwyczaj właściciele ograniczają się do wstawienia w nie nazwy firmy albo swojego nazwiska, tymczasem w wielu branżach taka grafika może być niewystarczająca. Dzięki niej zapada się klientom w pamięć oraz przekazuje im, czym firma się zajmuje. Logo jest więc kluczowym elementem identyfikacji wizualnej.

Po co firmie logo?

Logo firmy jest tym, o czym myślą klienci, kiedy słyszą jej nazwę. Spełni to zadanie, jeśli:

  • będzie proste i zapadające w pamięć

  • będzie kojarzyło się z branżą, w jakiej działa przedsiębiorstwo

  • jego kolorystyka będzie spójna

  • będzie wyróżniało się na tle innych logo

Od identyfikacji wizualnej często zależy, czy klienci ostatecznie zgłoszą się do danej firmy. Jeśli logo nie zapadnie im w pamięci, tym bardziej nie przypomną sobie nazwy czy nazwiska właściciela. Te dane mogą być w nie wkomponowane, ale musi być to zrobione w taki sposób, żeby nie dało pomylić się przedsiębiorstwa z inną działalnością. Charakterystyczne logo jest szczególnie istotne dla firm, które mają dużą konkurencję. W niektórych sektorach nie będzie to aż tak istotne, na przykład przedsiębiorstwa lokalne nie muszą aż tak bardzo zapadać w pamięć, ponieważ mają pewną bazę potencjalnych klientów.

Identyfikacja wizualna jest istotna dla tych podmiotów, które działają w Internecie, są stosunkowo nowe na rynku lub prowadzą sieć lokali. Wtedy skojarzenie klientów działa na ich korzyść, sprawia, że wracają do danej firmy i chętniej wydają w niej pieniądze. Z czasem nawet przywiązują się do niej i jej ufają.

O jakie inne elementy identyfikacji wizualnej warto zadbać?

Logo to najważniejszy element identyfikacji wizualnej, ale warto zwrócić uwagę także na inne jej aspekty. Firmy takie jak Agencja reklamowa ARFA, pomagają w stworzeniu spójnej koncepcji graficznej, którą można stosować na wszystkich materiałach promocyjnych. Są to między innymi:

  • pieczątki

  • papier firmowy

  • gadżety reklamowe, na przykład kalendarze czy kubki

  • banery reklamowe

  • katalogi, foldery i broszury

Działania promocyjne będą odnosiły sukces, jeśli materiały będą kojarzone z konkretną firmą. Taki efekt najłatwiej jest osiągnąć za pomocą systematycznie wykorzystywanej identyfikacji wizualnej i charakterystycznego logo.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.