Logo jako kluczowy element identyfikacyjny firmy
Każda działająca na rynku firma musi mieć swoje logo. Zazwyczaj właściciele ograniczają się do wstawienia w nie nazwy firmy albo swojego nazwiska, tymczasem w wielu branżach taka grafika może być niewystarczająca. Dzięki niej zapada się klientom w pamięć oraz przekazuje im, czym firma się zajmuje. Logo jest więc kluczowym elementem identyfikacji wizualnej.
Po co firmie logo?
Logo firmy jest tym, o czym myślą klienci, kiedy słyszą jej nazwę. Spełni to zadanie, jeśli:
będzie proste i zapadające w pamięć
będzie kojarzyło się z branżą, w jakiej działa przedsiębiorstwo
jego kolorystyka będzie spójna
będzie wyróżniało się na tle innych logo
Od identyfikacji wizualnej często zależy, czy klienci ostatecznie zgłoszą się do danej firmy. Jeśli logo nie zapadnie im w pamięci, tym bardziej nie przypomną sobie nazwy czy nazwiska właściciela. Te dane mogą być w nie wkomponowane, ale musi być to zrobione w taki sposób, żeby nie dało pomylić się przedsiębiorstwa z inną działalnością. Charakterystyczne logo jest szczególnie istotne dla firm, które mają dużą konkurencję. W niektórych sektorach nie będzie to aż tak istotne, na przykład przedsiębiorstwa lokalne nie muszą aż tak bardzo zapadać w pamięć, ponieważ mają pewną bazę potencjalnych klientów.
Identyfikacja wizualna jest istotna dla tych podmiotów, które działają w Internecie, są stosunkowo nowe na rynku lub prowadzą sieć lokali. Wtedy skojarzenie klientów działa na ich korzyść, sprawia, że wracają do danej firmy i chętniej wydają w niej pieniądze. Z czasem nawet przywiązują się do niej i jej ufają.
O jakie inne elementy identyfikacji wizualnej warto zadbać?
Logo to najważniejszy element identyfikacji wizualnej, ale warto zwrócić uwagę także na inne jej aspekty. Firmy takie jak Agencja reklamowa ARFA, pomagają w stworzeniu spójnej koncepcji graficznej, którą można stosować na wszystkich materiałach promocyjnych. Są to między innymi:
pieczątki
papier firmowy
gadżety reklamowe, na przykład kalendarze czy kubki
banery reklamowe
katalogi, foldery i broszury
Działania promocyjne będą odnosiły sukces, jeśli materiały będą kojarzone z konkretną firmą. Taki efekt najłatwiej jest osiągnąć za pomocą systematycznie wykorzystywanej identyfikacji wizualnej i charakterystycznego logo.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana