Artykuł sponsorowany

Jakie kwiaty wybrać do wiązanki pogrzebowej?

Jakie kwiaty wybrać do wiązanki pogrzebowej?

Kwiaty pełnią bardzo ważną funkcję przy różnego rodzaju uroczystościach. Zazwyczaj wręcza się je innym osobom z okazji np. ślubu, imienin czy urodzin. Często stanowią one również wyraz pamięci i szacunku dla zmarłych krewnych i znajomych. W takiej sytuacji z odpowiednio dobranych roślin tworzy się okolicznościowe wiązanki i wieńce. Sprawdź koniecznie, w jaki sposób tworzy się takie kompozycje oraz jakie gatunki kwiatów wybiera się do nich.

Kompozycje kwiatowe – różne rodzaje

Można wyróżnić rozmaite rodzaje kompozycji kwiatowych, które znajdują zastosowanie w trakcie pogrzebów. Zalicza się do nich głównie:

Niezależnie od rodzaju wybranej kompozycji trzeba pamiętać o tym, że jej głównym celem jest uczczenie pamięci zmarłego, nie zaś wyróżnienie się wśród innych żałobników na cmentarzu.

Kwiaty stosowane przy wiązankach pogrzebowych

Zasadniczo nie obowiązują żadne uniwersalne wytyczne co do tego, jakie kwiaty można wykorzystać do stworzenia wiązanki pogrzebowej. Niemniej jednak w takich przypadkach należy raczej wystrzegać się zbyt kolorowych lub nietypowych pod względem kształtu kompozycji. Lepiej postawić na klasyczne rozwiązania. Na ogół preferuje się stonowane pod względem kolorystycznym wieńce i wiązanki złożone z kwiatów w kolorze czerwonym, białym, kremowym lub fioletowym. Do najczęściej wybieranych przez klientów takich firm, jak Hades – Usługi Pogrzebowe, gatunków kwiatów należą:

  • chryzantemy i hortensje – symbolizujące smutek i pożegnanie;

  • lilie i kalie – kojarzące się z czystością, niewinnością oraz współczuciem; wybierane głównie ze względu na ładny, choć skromny wygląd;

  • róże – stanowiące wyraz głębokiego szacunku dla zmarłego i jego rodziny;

  • mieczyki – nawiązujące do siły charakteru i moralności.

Jako dodatek do wyżej wymienionych gatunków kwiatów często wykorzystuje się również goździki, które ceni się głównie z uwagi na ich trwałość.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.