Jak zrobić reklamę produktu?
Chcesz wypromować markę, towar lub usługę? Zdecyduj się na profesjonalną reklamę! Wcale nie musi być droga. Na pewno będzie skuteczna. Wystarczy tylko znać jej zasady. Z naszego artykułu dowiesz się, czym właściwie jest reklama i poznasz jej definicje według różnych ustaw. Jakie są cechy dobrej reklamy? Sprawdź, czy produkty jej potrzebują!
Czym jest reklama?
Jak wynika z aktów prawnych, są różne definicje reklamy. Ustawa o radiofonii i telewizji oznacza profesjonalną reklamę przekazem handlowym. Pochodzi on od publicznego podmiotu bądź prywatnego związanego z jego działalnością zawodową lub gospodarczą. Promuje się wówczas sprzedaż lub korzysta odpłatnie z usług lub produktów. Nie można również zapomnieć o autopromocji.
Natomiast ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym reklamą nazywa upowszechnianie promującej informacji. Dotyczy to:
- firmy,
- osoby,
- produktów,
- usług,
- przedsięwzięć,
- ruchów społecznych.
Z kolei ustawa o ruchu drogowym nazywa reklamą umieszczenie w polu widzenia użytkownika drogi:
- urządzeń reklamowych,
- tablic reklamowych,
- nośników wizualnej informacji.
W ostatnim przypadku nie jest to znak drogowy, znaki informujące o znajdujących się przy drodze obiektach czy formie ochrony zabytków lub nazwie postaci ochrony przyrody.
Czy produkty potrzebują reklamy?
Przykładów reklam produktów znanych marek jest wiele. Dlatego warto inwestować pieniądze w reklamę. Marketing jest potrzebny. Nie wystarcza tylko produkt. Potrzebna jest promocja dzięki reklamom, gdyż wówczas może się lepiej sprzedawać.
Cechy dobrej reklamy i jak ją zrobić
Do cech dobrej reklamy produktu zaliczają się:
- przyciąganie uwagi – potencjalnych klientów,
- zainteresowanie – przeczytanie przez odbiorców reklamy,
- wezwanie do działania – ludzi.
Aby zrobić reklamę produktu, określa się cele reklamy, sprawdza konkurencję, dopasowuje się wiadomość. Przekaz powinien być prosty, bezpośredni i konkretny. Przydadzą się do tego właściwe frazy kluczowe. Ważne jest wezwanie do działania – CTA (Call-to-Action). Dobrym rozwiązaniem jest zabawa słowami. Długość również powinna być dostosowana.
Co jest niedozwolone do reklamowania?
W Polsce nie nadaje się reklam w zgodności z ustawą o radiofonii i telewizji:
- alkoholu – ustawa z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
- usług medycznych – które są świadczone na bazie skierowania lekarza, ustawa z dnia 30 sierpnia 1991 roku o zakładach opieki zdrowotnej,
- tytoniu – zarówno wyrobów, jak i produktów, które je imitują,
- gier cylindrycznych – również gier w kości czy w karty, wzajemnych zakładów lub gier na automatach. Mówi o tym ustawa z dnia 19 listopada 2009 roku o grach hazardowych,
- leczniczych wyrobów – ustawa z dnia 6 września 2001 roku, prawo farmaceutyczne.
Co jeszcze warto wdrożyć?
Sposobów na reklamę jest wiele. Najczęściej firmy decydują się na e-mail marketing i własną stronę WWW. Koszt tej drugiej opcji wcale nie musi być wysoki. Warto natomiast wiedzieć, że znajdujące się na niej wartościowe i przydatne treści, a więc content, sprawia, że serwis powinien już po kilku miesiącach sam zarabiać. Prowadzisz sklep? Przenieś się do Internetu! Jesteś właścicielem sklepu internetowego? Zdecyduj się na e-mail marketing! Dzięki niemu będziesz mógł promować nie tylko firmę, ale też marki, towary czy usługi. Dzięki możliwości subskrypcji wzmacnia się więź z klientami.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana