Jak zrobić reklamę produktu?

Jak zrobić reklamę produktu?

Chcesz wypromować markę, towar lub usługę? Zdecyduj się na profesjonalną reklamę! Wcale nie musi być droga. Na pewno będzie skuteczna. Wystarczy tylko znać jej zasady. Z naszego artykułu dowiesz się, czym właściwie jest reklama i poznasz jej definicje według różnych ustaw. Jakie są cechy dobrej reklamy? Sprawdź, czy produkty jej potrzebują!

Czym jest reklama?

Jak wynika z aktów prawnych, są różne definicje reklamy. Ustawa o radiofonii i telewizji oznacza profesjonalną reklamę przekazem handlowym. Pochodzi on od publicznego podmiotu bądź prywatnego związanego z jego działalnością zawodową lub gospodarczą. Promuje się wówczas sprzedaż lub korzysta odpłatnie z usług lub produktów. Nie można również zapomnieć o autopromocji.

Natomiast ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym reklamą nazywa upowszechnianie promującej informacji. Dotyczy to:

  • firmy,
  • osoby,
  • produktów,
  • usług,
  • przedsięwzięć,
  • ruchów społecznych.

Z kolei ustawa o ruchu drogowym nazywa reklamą umieszczenie w polu widzenia użytkownika drogi:

  • urządzeń reklamowych,
  • tablic reklamowych,
  • nośników wizualnej informacji.

W ostatnim przypadku nie jest to znak drogowy, znaki informujące o znajdujących się przy drodze obiektach czy formie ochrony zabytków lub nazwie postaci ochrony przyrody.

Czy produkty potrzebują reklamy?

Przykładów reklam produktów znanych marek jest wiele. Dlatego warto inwestować pieniądze w reklamę. Marketing jest potrzebny. Nie wystarcza tylko produkt. Potrzebna jest promocja dzięki reklamom, gdyż wówczas może się lepiej sprzedawać.

Cechy dobrej reklamy i jak ją zrobić

Do cech dobrej reklamy produktu zaliczają się:

  • przyciąganie uwagi – potencjalnych klientów,
  • zainteresowanie – przeczytanie przez odbiorców reklamy,
  • wezwanie do działania – ludzi.

Aby zrobić reklamę produktu, określa się cele reklamy, sprawdza konkurencję, dopasowuje się wiadomość. Przekaz powinien być prosty, bezpośredni i konkretny. Przydadzą się do tego właściwe frazy kluczowe. Ważne jest wezwanie do działania – CTA (Call-to-Action). Dobrym rozwiązaniem jest zabawa słowami. Długość również powinna być dostosowana.

Co jest niedozwolone do reklamowania?

W Polsce nie nadaje się reklam w zgodności z ustawą o radiofonii i telewizji:

  • alkoholu – ustawa z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
  • usług medycznych – które są świadczone na bazie skierowania lekarza, ustawa z dnia 30 sierpnia 1991 roku o zakładach opieki zdrowotnej,
  • tytoniu – zarówno wyrobów, jak i produktów, które je imitują,
  • gier cylindrycznych – również gier w kości czy w karty, wzajemnych zakładów lub gier na automatach. Mówi o tym ustawa z dnia 19 listopada 2009 roku o grach hazardowych,
  • leczniczych wyrobów – ustawa z dnia 6 września 2001 roku, prawo farmaceutyczne.

Co jeszcze warto wdrożyć?

Sposobów na reklamę jest wiele. Najczęściej firmy decydują się na e-mail marketing i własną stronę WWW. Koszt tej drugiej opcji wcale nie musi być wysoki. Warto natomiast wiedzieć, że znajdujące się na niej wartościowe i przydatne treści, a więc content, sprawia, że serwis powinien już po kilku miesiącach sam zarabiać. Prowadzisz sklep? Przenieś się do Internetu! Jesteś właścicielem sklepu internetowego? Zdecyduj się na e-mail marketing! Dzięki niemu będziesz mógł promować nie tylko firmę, ale też marki, towary czy usługi. Dzięki możliwości subskrypcji wzmacnia się więź z klientami.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.