Artykuł sponsorowany

Jak oznakować portal wejściowy do sklepu?

Jak oznakować portal wejściowy do sklepu?

Oznakowanie portalu do sklepu, biura czy firmy jest związane z tzw. reklamą wewnętrzną (indoorową). Potencjalne oznaczenie ma na celu zachęcić klientów do wejścia do wnętrza i może być wyrażane za pomocą różnych nośników (portal wejściowy to jeden z nich). Jak powinien prezentować się portal wejściowy do sklepu? Komu zlecić jego wykonanie?

Rodzaje reklamy wewnętrznej

Reklama wewnętrzna dotyczy wnętrza sklepów, galerii handlowych, magazynów, biur, hal wystawienniczych. Jej cel jest prosty – nakłonienie potencjalnego klienta do działania (czyli wejścia do sklepu, a następnie zakupu jakiegoś produktu). Reklama indoorowa odpowiada także za stworzenie pozytywnego wizerunku danej firmy, jej identyfikację wizualną. Wykorzystuje ona różne nośniki i formy, np. litery przestrzenne3D, kasetony i systemy LED, neony, grawertony, ścianki ekspozycyjne i wizerunkowe, roll upy, plakaty, witryny, naklejki na podłogi. Jedną z opcji, stosowaną chętnie przez zwolenników reklamy wewnętrznej, są portale wejściowe do sklepów.

Reklama wewnętrzna różni się od zewnętrznej (outdoorowej) umiejscowieniem i sposobem zabezpieczenia (nie wymaga ochrony przed niesprzyjającymi czynnikami atmosferycznymi). Może ona zabudowywać przestrzeń.

Sposoby oznakowania portalu wejściowego do sklepu

Portale wejściowe do różnych punktów usługowych (głównie sklepów) stosuje się w galeriach handlowych. Bardzo ważne jest skuteczne i oryginalne wyróżnienie danego miejsca, aby nie zostało przytłoczone przez otaczające sklepy i biura. Portale najczęściej bywają podświetlone (rzucają się wtedy w oczy), np. za pośrednictwem oświetlenia LEDowego czy neonów. Zazwyczaj pojawia się ciekawa grafika lub logo firmowe.

Stworzenie reklamy indoorowej zleca się profesjonalnym firmom, zajmującym się tworzeniem grafik, banerów reklamowych. Przykładem takiego miejsca jest pracownia reklamowa LOGART.

Dlaczego warto skorzystać z reklamy wewnętrznej?

Reklama wewnętrzna nie jest tak skuteczna jak zewnętrzna, ponieważ ma dostęp do mniejszej liczby potencjalnych klientów. Eksperci określają ją jednak jako uzupełnienie tej outdoorowej. Reklama indoorowa wykorzystuje podobne schematy – spójność nośników z pozostałymi materiałami promocyjnymi i tematyką sklepu, identyfikacja wizualna firmy. Zmusza klienta do określonego działania (zakupu), a także cechuje się niższą ceną niż nośniki outdoorowe. Powinna być estetyczna, gustowna i odpowiednio rozmieszczona. Musi się rzucać w oczy, ale nienachalnie. Stworzenie ładnej i skutecznej reklamy wewnętrznej to wyzwanie dla pracowni reklamowych. 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.