Artykuł sponsorowany

Jak dobrać dźwignik do przenoszenia ładunków?

Jak dobrać dźwignik do przenoszenia ładunków?

Dźwigniki to urządzenia, które znajdują zastosowanie w systemach transportu bliskiego. Rozwiązania takie działają w wielu przedsiębiorstwach produkcyjnych, a ich stosowanie pozwala na zautomatyzowanie zadań związanych z przenoszeniem różnego rodzaju ładunków. Dotyczy to transportu w obrębie linii produkcyjnej lub między działami firmy. Sprawdźmy zatem, jakie są rodzaje dźwigników i czym kierować się przy ich doborze?

Jakie wyróżniamy rodzaje dźwigników?

Chociaż wszystkie dźwigniki służą do podnoszenia, przemieszczania i opuszczania różnego typu ładunków, to różnią się od siebie pod wieloma względami. Mają zróżnicowany zasięg roboczy, a ich konstrukcja może wykorzystywać mechanizmy zębatkowe, śrubowe, tłokowe oraz dźwigniowe. W dźwignikach stosuje się napęd ręczny, hydrauliczny albo pneumatyczny.

Dystrybutorzy dźwigników np. firma ID LIFTING z Długołęki koło Wrocławia, oferuje przedsiębiorcom modele stacjonarne, mogące działać wyłącznie w miejscu, gdzie zostały zainstalowane, a także bardziej wszechstronne dźwigniki mobilne, przystosowane do zmiany miejsca pracy. Kolejnym z kluczowych parametrów technicznych każdego dźwignika jest jego udźwig. To on decyduje, jaki ciężar będzie mogło obsłużyć dane urządzenie, a ten w zależności od wymagań roboczych może wynieść nawet kilkanaście ton.

Na co zwracać uwagę przy doborze dźwignika?

Wybór dźwignika zawsze musi być poprzedzony dokładną analizą oczekiwań, jakie przedsiębiorca ma wobec urządzenia, które chce nabyć. Jeśli profil jego działalności obejmuje produkcję z wykorzystaniem linii produkcyjnej, powinien on zainwestować w dźwignik do przenoszenia ładunków, który będzie przystosowany do obsługi wielu stanowisk montażowych. Takie rozwiązanie zautomatyzuje proces produkcji. Uczyni go również bardziej bezpiecznym, wydajnym i rentownym.

Z kolei w firmach, które świadczą usługi naprawcze np. w warsztatach samochodowych, nie może zabraknąć specjalistycznych podnośników przeznaczonych dla branży motoryzacyjnej. Dźwigniki takie mogą występować w wersji stacjonarnej lub mobilnej. Te drugie sprawdzą się zwłaszcza w przypadku podmiotów świadczących usługi z zakresu pomocy drogowej, realizowanej najczęściej bezpośrednio na drodze.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.