Artykuł sponsorowany

Ile kwiatów powinno znajdować się w bukiecie?

Ile kwiatów powinno znajdować się w bukiecie?

Wręczenie ukochanej osobie kwiatów wydaje się najprostszą rzeczą na świecie. Cóż bowiem w tym trudnego – kupić bukiet o dowolnej liczbie kwiatów i przekazać do rąk (najczęściej z życzeniami). Nic bardziej mylnego. Poprawne wręczenie kwiatów to sztuka. Florystyczna etykieta, którą zna znikoma liczba osób, świadczy bardzo dobrze o podarowującej osobie. Zastanówmy się zatem, ile kwiatów powinno znaleźć się w bukiecie?

Dlaczego liczba kwiatów w bukiecie ma znaczenie?

W ogólnym poglądzie przyjęło się, że parzysta liczba kwiatów w bukiecie przynosi pecha, natomiast nieparzysta – szczęście. Jest to jednak nieprawda. Kompozycja z parzystą liczbą kwiatów prezentują się równie efektownie. Szkopuł polega na czym innym – nieparzysta liczba po prostu jeszcze lepiej wygląda. Wszystko zależy jednak od indywidualnego wyboru.

Ile kwiatów ma być w bukiecie?

Nie warto inwestować w zbyt duże bukiety kwiatów – taka kompozycja może wydawać się zbyt snobistyczna. Za mały bukiet też świadczy niekoniecznie dobrze o podarowującym, ponieważ wydaje się zbyt skromny. Wiele zależy od okazji. Osobom obcym (np. nauczycielom, profesorom) dajemy raczej średniej wielkości bukiety, by przypadkiem nie wprawić ich w zakłopotanie. Duże bukiety są zarezerwowane raczej dla ukochanych – świadczą one o wielkiej miłości do nich. To jednak nie reguła. Znajomość gustu ukochanej osoby jest bardzo ważna. Są kobiety, które nie lubią pokaźnych bukietów, za to cenią malutkie, skromne bukieciki, np. z konwalii lub goździków (taka kompozycja wydaje się bardzo romantyczna).

Jeśli chodzi o częstotliwość podarowywania kwiatów – tu również wskazana jest znajomość ukochanej. Jedne kobiety lubią pojedynczy, pokaźny bukiet, ale rzadko, natomiast inne wolą być obdarowywane małymi bukiecikami, lecz często.

Kwiaciarnia Gardenia z Lubonia to miejsce, w którym można zakupić przepiękne wiązanki. Florystki znają wszystkie zasady z zakresu florystycznej etykiety i chętnie doradzą, ile i jakie kwiaty umieścić w bukiecie.

Jakie kwiaty wręcza się często, a jakie rzadko?

Niektóre kwiaty pasują, by wręczyć je na pojedynczą okazję, np. róże, irysy, tulipany, ewentualnie żonkile. Utarło się, że nie wręcza się pojedynczo kwiatów delikatnych i kruchych – np. gerberów, frezji, goździków.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.