Ile kosztuje reklama na samochodzie i jak ją wybrać?

Ile kosztuje reklama na samochodzie i jak ją wybrać?

Chcesz dotrzeć do większej liczby klientów? Zdecyduj się na reklamę na samochodzie! Dowiedz się, ile kosztuje jej założenie. Co wpływa na koszt usługi oprócz typu pojazdu? O czym należy pamiętać? W jaki sposób dokonać wyboru? Wyjaśniamy w naszym artykule. Kiedy warto się zdecydować na reklamę samochodową? Sprawdzamy!

Ile kosztuje reklama na samochodzie?

Cena reklamy na samochodzie zależy od takich czynników jak:

  • typ materiałów,
  • jakość tworzyw,
  • wielkość i rodzaj auta.

Zwykle jednak ceny reklam na pojazdach ustalane są indywidualnie z klientem. W przypadku małych pojazdów koszt wynosi od 300 do 1200 złotych. Średnie auta to koszt około 400-1600 złotych. Duże samochody kosztują od 500 do 2000 złotych. Małe busy i vany to cena rzędu 500-3000 złotych. Dostawcze auta i kontenery to suma od 700 do 3500 złotych. Natomiast cena obiektów specjalnych czy pojazdów na przykład łodzi czy tirów ustalana jest indywidualnie.

Jak wybrać reklamę samochodową?

Projektowanie reklamy na samochód sprawdzi się dla przedsiębiorstwa dopiero debiutującego, jak i takiego, które chce podtrzymać silne miejsce i dystans wobec konkurencji. Podstawą powinno być wybranie celu reklamy. Od tego zależy jej projekt. Dobrze jest odpowiedzieć na takie pytania jak:

  1. grupa docelowa,
  2. osiągnięcie,
  3. przekaz.

Zależy Ci na kształtowaniu wizerunku? Wyróżnij logo firmy! Jeśli chcesz dotrzeć do nowych klientów, zachęć do zadzwonienia i pokaż zalety. Ponadto istotna jest liczba pojazdów i zakres działania przedsiębiorstwa. W ten sposób ustalisz zasięg i sprawisz, że będą widoczne efekty. W przypadku lokalnego działania wystarczy parę samochodów. Przy większym działaniu w województwie czy kraju przyda się większa ilość pojazdów. Ważne, aby zadbać o wygląd auta. Nie powinno być zarysowane czy brudne. Oprócz tego należy wybrać najważniejsze informacje. Wszystko dlatego, że auto ma daną ilość miejsca na reklamę. Przekaz powinien być krótki i składać się z najważniejszych informacji.

Kiedy zdecydować się na reklamę w samochodzie?

Na projekt reklamy na samochód firmy dobrze jest pomyśleć w przypadku:

  • floty pojazdów – które jeżdżą codziennie wiele kilometrów,
  • działaniu na małym lokalnym rynku – wymaga także wyjazdów pojazdem firmowym w obszarze,
  • ekspozycji promocji danych marek.

Reklama a VAT

Oklejenie auta osobowego reklamą przedsiębiorstwa ma znaczenie w podatku VAT. W sytuacji, gdy masz do czynienia z samochodami używanymi do celów firmowych i prywatnych odlicza się 50% kwoty VAT-u, który nalicza się od kosztów zakupu czy użytkowania auta. Przy autach firmowych jest to 100% kwoty. Aby skorzystać z całkowitego odliczenia VAT-u, spełnia się 2 warunki:

  1. auto przez podatnika jest wykorzystywane do celów służbowych,
  2. prowadzona jest ewidencja przebiegu auta -  w ten sposób wyklucza się prywatny użytek.

Gdzie można szukać ofert?

Ofert najlepiej szukać w Internecie. Warto także porównać oferty. Istnieją nie tylko zwykłe firmy, ale też aplikacje na telefon. Usługa oklejania pojazdów powinna mieć opinie klientów. W innym przypadku można przygotować ogłoszenie na witrynie, która się składa z ogłoszeń.

Umieszczanie reklamy na samochodzie – na co uważać?

Jesteś zdecydowany na reklamę na szybę samochodu? Wszystko zależy od metody jej umieszczenia. Stała reklama jest najpopularniejsza, jednak dobrym pomysłem będą różnego typu naklejki. Dobrym pomysłem są reklamy magnetyczne na samochód. Należy jednak uważać na oszustów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.