Artykuł sponsorowany

Druk książek – jaką drukarkę wybrać?

Druk książek – jaką drukarkę wybrać?

Drukarki służą do drukowania w różnych formatach. Wydruki tych popularnych, domowych mają zazwyczaj format A4. Natomiast profesjonalne drukarki, które obsługują formaty A3 i większe, nie są już aż tak przydatne w warunkach domowych, tylko raczej przy zastosowaniach profesjonalnych, gdzie zachodzi konieczność wydrukowania plakatu, folderu reklamowego, kalendarza czy książki. Na co zwracać uwagę, wybierając drukarkę do takiego rodzaju pracy?

Dane techniczne urządzeń

W przypadku każdego z urządzeń parametry techniczne są inne, dlatego podczas wyboru profesjonalnej drukarki warto wziąć pod uwagę odmienne kryteria. Jednym z nich jest rozdzielczość, które określa liczbę punktów na cal kwadratowy. Wiadomo, że do drukowania tekstu nie potrzeba zbyt dużej rozdzielczości, jednak przy tworzeniu folderów reklamowych i książek z ilustracjami warto, by była ona jak możliwie największa.

Przy zakupie urządzenia trzeba dokładnie przewidzieć jego przyszłe funkcje. Natomiast w przypadku wypożyczenia drukarki w firmie, takiej jak HiCOPY, jest możliwość wypróbowania kilku urządzeń i wybrania tego, które odpowiada konkretnym potrzebom. Wtedy już będzie się miało podstawowe pojęcie na temat własnych potrzeb.

Innym, ważnym parametrem drukarki jest moc procesora, która wraz z pamięcią znacząco wpływają na szybkość jej pracy. Logiczne, znaczenie ma również format. Ponadto, jeżeli w planach jest drukowanie naprawdę dużych ilości materiałów, to istotnym parametrem jest pojemność tacy. Przy wyborze profesjonalnej drukarki istotne jest również istnienie tych wszystkich funkcji dodatkowych, które wpływają zarówno na szybkość, jak i na komfort pracy. Można tu wymienić drukowanie dwustronne, możliwość wykonywania zdjęć i plakatów wielkoformatowych, a także druk broszur i książek.

Sposoby drukowania

Profesjonalne drukarki i te do domowego użytku pracują na różnych mediach, jeśli chodzi o sam wydruk. Do wydruków czarno-białych świetnie się nadają drukarki atramentowe. Ich cicha praca będzie dodatkowym atutem. Jednak w wypadku zapotrzebowania na kolorowe wydruki sprawy wyglądają inaczej. Drukarki do druku kolorowego mają o wiele więcej dysz niż w przypadku czarnego. Ponadto w profesjonalnych drukarkach głowica jest tą częścią, która z czasem podlega wymianie. Dlatego przed zakupem urządzenia należy dowiedzieć się, czy taka akacje nie nastręcza zbyt wielu problemów.

To samo trzeba powiedzieć o samych tuszach czy tonerach. Istotne jest czy jest możliwość regularnego zaopatrywania się w oryginalne materiały eksploatacyjne.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.