Artykuł sponsorowany

Dlaczego warto wykorzystywać system RFID do inwentaryzowania?

Dlaczego warto wykorzystywać system RFID do inwentaryzowania?

Inwentaryzacje w przedsiębiorstwie wiążą się zazwyczaj z dużym chaosem. Zaburzają sprawne funkcjonowanie firmy, wytrącają z rytmu produkcyjnego, zmniejszają wydajności i powodują przestoje. Dlatego każdy przedsiębiorca, starając się przeprowadzić je jak najszybciej, szuka pomocy w nowoczesnych technologiach. Dowiedz się, dlaczego warto wykorzystywać system RFID do inwentaryzowania?

Na czym polega technologia RFID?

Technologia identyfikacji za pomocą fal radiowych RFID (z ang. Radio Frequency Identification) to system polegający na odczycie, przesyle i przechowywaniu danych w specjalnych chipach. System składa się z niemal dowolnej ilości chipów, czyli znaczników oraz z czytników, które zintegrowane są z rejestratorem RFID. Rejestrator przekazuje informacje do programu komputerowego, będącego bazą danych. W zależności od rodzaju znacznika możliwy jest zapis lub odczyt danych z różnych odległości. Konfiguracja systemu pozwala na jednoczesny odczyt wielu różnych tagów, będących w zasięgu czytnika lub anteny RFID. System identyfikacji radiowej jest rozwiązaniem informatycznym „pod klucz” dla wszystkich klientów chcących usprawnić procesy biznesowe swojego przedsiębiorstwa.

Jak pomocny jest RFID podczas inwentaryzacji stanów magazynowych?

Dzięki optymalizacji pracy magazynu poprzez wdrożenie systemu RFID stany magazynowe mogą być odczytywane na bieżąco poprzez indywidualne programy. Jak to działa? Wszystkie towary oraz materiały gromadzone w magazynie oznaczone są specjalnie tagowanymi chipami. Czujniki lub anteny RFID odczytują zakodowane w znacznikach dane i przekazują  je do bazy danych. Jak można dowiedzieć się ze strony internetowej dostawcy technologii RFID Turck z Opola, przygotowanie inwentaryzacji w magazynie przebiega niemal błyskawicznie i nie naraża przedsiębiorstw na przestoje produkcyjne. System eliminuje także błędy ludzkie.

Inwentaryzacja środków trwałych a RFID

Znaczniki zbliżeniowe RFID pozwalają na skuteczniejsze przeprowadzenie inwentaryzacji środków trwałych w przedsiębiorstwie. Technologia identyfikacji za pomocą fal radiowych umożliwia skrócenie inwentaryzacji nawet do 90%! Wystarczy, aby każdy element składowy majątku firmy wyposażony został w specjalny chip. Zbliżenie czytnika spowoduje odczyt koniecznych danych. Znaczniki zbliżeniowe RFID nie tylko są trwalsze niż zwykłe kody kreskowe, ale także zwiększają wydajność i tempo procesu inwentaryzacji środków trwałych w całym przedsiębiorstwie. Nowoczesne metody identyfikacji radiowej doskonale sprawdzają się w ciężkich warunkach, szczególnie w branżach przemysłowych i w budownictwie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.