Artykuł sponsorowany

Dlaczego warto wybierać opakowania plastikowe zamiast szklanych?

Dlaczego warto wybierać opakowania plastikowe zamiast szklanych?

Jedna z zasad marketingu sensorycznego mówi, że konsumenci „kupują oczami”, czyli angażują zmysł wzroku. Dlatego też producenci wszelkich dóbr przywiązują ogromną wagę do jakości i estetyk opakowań handlowych. Stąd między innym zainteresowanie atrakcyjnymi opakowaniami plastikowymi. Dowiedz się, dlaczego warto je wybierać zamiast opakowań szklanych.

Nowoczesne i estetyczne opakowania z plastikowe

Butelki, słoiki, pojemniki, dekorowane opakowania i nakrętki to produkty wykorzystywane przede wszystkim w przemyśle kosmetycznym, farmaceutycznym i do konfekcjonowania chemii gospodarczej. Opakowania plastikowe wytwarzane są na nowoczesnych liniach produkcyjnych techniką wytłaczania z rozdmuchem, wtrysku,  wtrysku z rozdmuchem oraz wtrysku z rozdmuchem i rozciąganiem. Do produkcji wykorzystuje się takie tworzywa sztuczne jak, politereftalan etylenu (PET), polietylen (PE), polietylen o dużej gęstości (HDPE), polistyren (PS) oraz porecyklingowe tworzywo sztuczne rPET. Ich wytwarzaniem zajmują się specjalistyczne firmy z rozbudowanym know-how oraz nowoczesnym parkiem maszynowym. Jedną z prężniej działających firm tej branży jest producent opakowań kosmetycznych Novo-Pak z Karczewa koło Warszawy.

Zalety opakowań z tworzyw sztucznych

Opakowania plastikowe spełniają wszelkie wymogi pod względem higienicznym, jak i estetycznym. Są wytrzymałe, szczelne i niereaktywne, czyli nie reagują chemicznie z produktami znajdującymi się w ich wnętrzu. Nowoczesne technologie umożliwiają nadawanie im atrakcyjnych form, łączenie różnych tworzyw w obrębie jednego opakowania, a także kształtowanie ich indywidualnych cech poprzez różnego typu aplikacje i nadruki. Dzięki temu powstają eleganckie, a jednoczenie praktyczne opakowania, które przyciągają wzrok klientów.

Ekologiczne opakowania kosmetyczne

Wbrew obiegowym opiniom opakowania z tworzyw sztucznych mogą być ekologiczne i w niczym nie ustępują opakowaniom szklanym. Są zdecydowanie lżejsze, co obniża koszty transportu, a jednocześnie przyczynia się do zmniejszenia śladu węglowego. Jest to atut trudny do podważenia. Wiele z nich to opakowania biodegradowalne inne zaś wykonuje się z porecyklingowych tworzyw sztucznych, takich jak rPET. Na dodatek zużyte opakowania stają się cennym surowcem wtórnym. Warto też zwrócić uwagę, że produkcja opakowań szklanych jest bardziej energochłonna, a samo opakowanie ze szkła droższe niż plastikowe.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.