Czym się zajmuje agencja reklamowa i kiedy warto skorzystać z jej usług?

Czym się zajmuje agencja reklamowa i kiedy warto skorzystać z jej usług?

Niewiele osób wie, że pierwszą agencję reklamową założył Volney B. Palmer. Znajdowała się ona w Filadelfii. Jej głównym zadaniem było zlecanie ogłoszeń w drukowanej prasie. Aktualnie wiele firm decyduje się na pomoc agencji reklamowych. Dzięki nim można stworzyć kampanie reklamowe, które trafiają do potencjalnych klientów. Dowiedz się, jak wygląda z nimi współpraca oraz jakie są ich zadania.

Czym jest agencja reklamowa?

Agencją reklamową określa się przedsiębiorstwo, które świadczy działalność reklamową dla innych podmiotów. Sprowadza się to do działań marketingowych, a więc:

  • organizowania,
  • planowania,
  • wdrażania,
  • nadzorowania kampanii reklamowych.

Poza tym zajmują się projektowaniem i tworzeniem reklam, przygotowaniem mediaplanu czy strategii promocyjnych. Oceniają skuteczność reklam czy zarządzają budżetem reklamowym.

Jakie są główne obowiązki agencji reklamowych?

Działanie agencji reklamowych wiąże się z nowymi mediami i technologiami. Muszą zatem stale proponować ofertę zgodną ze zmieniającymi się potrzebami klientów i warunkami rynkowymi. Wyszczególnia się następujące zadania:

  • opracowanie wizualnych identyfikacji,
  • wykonywanie badań i analizowanie rynku reklamy,
  • przeprowadzanie strategii marketingowych,
  • tworzenie komunikacyjnych idei,
  • wytwarzanie projektów graficznych i opracowań,
  • przygotowanie telewizyjnych i radiowych produkcji,
  • wybór mediów – również planowanie i analizowanie,
  • badanie konsumenckich segmentów,
  • tworzenie reklam oraz innych form promowania,
  • rozlokowywanie reklam – w nośnikach przekazu.

Ponadto agencje reklamowe nadzorują przeprowadzanie kampanii w zgodności z umowami czy wykupionym czasem emisji. Opracowują raporty i realizują reklamowy budżet. Prowadzą także rozliczenia dla klientów.

Jak powinna wyglądać współpraca z firmą reklamową?

W briefie reklamowym znajduje się zakres zleceń, które stanowią podstawę relacji klient-agencja reklamowa. Składa się z listy informacji czy założeń dla działań marketingowych, które są planowane. W briefie reklamowym powinny się znaleźć takie kwestie jak:

  • wprowadzenie – opis przedsiębiorstwa, ocena konkurencji, metody zakupu czy formy reklamy,
  • target – grupa docelowa, a więc określenie jej wieku, płci, wykształcenia, wiedzy o produktach,
  • cele – reklamy,
  • obietnica – coś, co zmotywuje klientów od działania. Przy okazji odróżni markę od konkurencji,
  • poparcie,
  • efekt – jaka powinna być reakcja konsumentów,
  • wykonawcze wskazówki – ograniczenia, obowiązkowe składniki czy grafiki,
  • środki przekazu – typ medium, powierzchnia reklamy prasowej i tym podobne,
  • budżet,
  • opinia na temat skuteczności.

Nie można poza tym zapomnieć o załącznikach, które dotyczą sprzedaży czy wyników badań rynkowych.

Jakie są kanały, na których pracuje agencja reklamowa?

Dzięki Internetowi można dotrzeć z reklamą do każdego internauty na całym świecie. Szczególnie dotyczy to forów czy stron WWW. W ten sposób można taniej, a przy tym bardziej wyspecjalizowanie wybrać opcję reklamy. Portale społecznościowe pozwalają na targetowanie. Spersonalizowane reklamy skierowane do wybranych użytkowników Internetu to główny efekt działania specjalistów.

Na czym polega pomoc marketingowa?

Twoja firma ma ograniczone przychody przez powracające stale problemy? Najlepiej zrewiduj działania reklamowe. A może ich zabrakło? Jeśli tak, to zatrudnij profesjonalną agencję reklamową bądź interaktywną. Dzięki zewnętrznemu wsparciu możliwe jest przyjrzenie się z innej perspektywy mechanizmom działania przedsiębiorstwa. W agencji reklamowej w Krakowie lub innym mieście pracują przedstawiciele różnych branż, dlatego zespół może wykonać dobrą kampanię promocyjną.

Jakie są działy agencji reklamowych?

Oprócz działów księgowości czy zarządzania zasobami ludzkimi można wyróżnić następujące działy:

  • kreatywny – złożony z copywriterów i art directors, odpowiada za tworzenie treści,
  • strategii – kontrola i planowanie badań rynkowych,
  • social media – odpowiada za kanały społecznościowe,
  • graficzny.

Niekiedy firma reklamowa może mieć wyodrębniony zespół, który zajmuje się projektami BTL. Warto wiedzieć, że za kompleksową obsługę konkretnej marki odpowiada agencja full service. Może za nią również odpowiadać agencja 360 stopni.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.