Czym powinna charakteryzować się atrakcyjna ulotka?
Folder reklamowy to jedno z podstawowych narzędzi marketingowych. Pełni ważną funkcję nie tylko reklamową, ale także informacyjną – treści w nim zawarte mogą przybliżyć potencjalnym klientom zakres usług przedsiębiorstwa. Co więcej, ulotka jest stałym elementem budowania wizerunku i świadomości marki na rynku lokalnym. Aby jednak się tak stało, folder musi być odpowiednio zaprojektowany i wykonany.
Atrakcyjny folder reklamowy. Czyli jaki?
Ulotka wręczana klientom musi być dopracowana w każdym szczególe – liczy się jakość wykonania, przemyślana szata graficzna oraz właściwie zredagowane treści. Ważne jest, aby stylistyka folderu była dopasowana do konkretnej grupy odbiorców.
Strona wizualna folderu reklamowego ma przyciągać uwagę i zachęcać klientów do zapoznania się z ofertą. Uwzględnia się nie tylko kolorystykę, która de facto powinna kojarzyć się z przedsiębiorstwem, ale także zastosowane grafiki i zdjęcia. Całość musi być spójna estetycznie.
Kolejny ważny aspekt to treści informacyjne zawarte w folderze. Tekst powinien być zwięzły i zrozumiały dla przeciętnego odbiorcy. Ponadto informacje powinny być poprzeplatane chwytliwymi, zapadającymi w pamięć hasłami reklamowymi.
Druk folderów reklamowych. Na co zwrócić uwagę?
Właściwie przygotowany projekt folderu reklamowego to zaledwie połowa sukcesu. Kolejnym etapem jest bowiem druk ulotki. Warto przy tym zwrócić uwagę na kilka podstawowych aspektów.
Przede wszystkim folder powinien być profesjonalnie wydrukowany – wszelkie mankamenty wydruku mogą spowodować efekt odwrotny do zamierzonego. Chcąc kreować się na profesjonalne i rzetelne przedsiębiorstwo, nie można pominąć strony technicznej. Tworzenie folderów warto zatem zlecić profesjonalnej drukarni – w Lubsku funkcjonuje drukarnia Dem Druk, która oprócz usług poligraficznych oferuje także możliwość opracowania graficznego folderów i ulotek oraz innych materiałów reklamowych.
W przypadku folderów zalecany jest druk cyfrowy lub offsetowy, a wybór odpowiedniej metody zależny jest od zamówionego nakładu. Przy większych ilościach stosuje się technikę offsetową, która pozwala na obniżenie kosztów produkcji folderów. Co więcej, dostępne są trzy podstawowe rodzaje oprawy, czyli zeszytowa, szyto klejona i klejona specjalnym klejem PUR. Warto także wiedzieć, że foldery reklamowe mogą mieć rozmaite wielkości i formaty, a także kształty.
Reasumując, ulotka reklamowa powinna być dobrze przemyślana. Chaotyczna treść i krzykliwa kolorystyka oraz wydruk niskiej jakości to podstawowe błędy, których należy unikać.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana