Czy warto powierzyć organizację wesela specjalistom?
Wesele to bez wątpienia jeden z najważniejszych dni w życiu – taka uroczystość wymaga wyjątkowej oprawy, dlatego niezwykle ważne jest, by całe przyjęcie było starannie zaplanowane w najdrobniejszych szczegółach. Wielu narzeczonych decyduje się na organizację wesela na własną rękę. Czy to jednak na pewno dobry pomysł? Wyjaśniamy, jakie są plusy i minusy powierzenia przygotowań przedślubnych specjalistom.
W czym może pomóc wedding planner?
Wedding planner, czyli konsultant ślubny, gwarantuje przyszłej Młodej Parze kompleksowe wsparcie. Narzeczeni nie muszą martwić się żadnymi sprawami technicznymi związanymi ze zbliżającą się uroczystością – wedding planner odpowiada za kontakt z podwykonawcami, pilnuje terminów oraz definiuje priorytety. To osoba, której zadanie polega na zamienianiu marzeń w rzeczywistość, przy jednoczesnym doradzaniu rozwiązań pozwalających zmieścić się w założonym budżecie. Chociaż pomoc takiego specjalisty jest bardzo przydatna, kwestie finansowe dotyczące wynagrodzenia konsultanta ślubnego często zniechęcają narzeczonych do szukania fachowego wsparcia.
Jeśli przyszli nowożeńcy nie zdecydują się na zatrudnienie wedding plannera, powinni samodzielnie ustalić harmonogram przygotowań i konsekwentnie go wykonywać. W pierwszej kolejności należy wybrać salę weselną, a następnie zadbać o oprawę muzyczną i podpisać umowę z fotografem. Te trzy kwestie są najważniejsze, przy czym trudność podczas ich realizacji może sprawić nie tylko znalezienie odpowiednich podwykonawców, lecz również dostępność terminów. Niektóre sale trzeba rezerwować nawet kilka lat wcześniej (zwłaszcza gdy uroczystość ma się odbyć w najpopularniejszych wśród Młodych Par miesiącach wakacyjnych).
Dlaczego warto zorganizować wesele na własną rękę?
Samodzielne koordynowanie przygotowań przedślubnych to duże wyzwanie, ale też wielka przyjemność – jeśli wszystkie kwestie zostaną odpowiednio wcześnie zaplanowane, ostatnie miesiące i tygodnie przed weselem wcale nie muszą być nerwowe. Ponadto mimo braku wedding plannera narzeczeni nigdy nie są pozostawieni sami sobie.
Pracownik gdańskiego Hotelu Amber, w którym często odbywają się przyjęcia weselne, wyjaśnia: Przyszłym Młodym Parom w wyborze menu i dekoracji sali na pewno chętnie doradzi manager restauracji. Do dyspozycji nowożeńców pozostają także inni pracownicy hotelu – concierge może zaproponować dodatkowe atrakcje dla gości, z kolei szefa kuchni warto zapytać o możliwość zaserwowania specjalnych potraw, np. inspirowanych kuchnią lokalną. Narzeczeni nie muszą również martwić się o noclegi dla uczestników przyjęcia, poza tym managerowie hoteli zazwyczaj dysponują kontaktami do sprawdzonych usługodawców (fotografów, muzyków, barmanów itp.).
Możliwość osobistego dopilnowania wszystkich szczegółów jest więc jednocześnie stresująca i satysfakcjonująca. Pomoc wedding plannera na pewno wiele ułatwia, lecz samodzielne zorganizowanie wesela może zakończyć się równie imponującym sukcesem.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana