Artykuł sponsorowany

Czy w automatach vendingowych można płacić kartą?

Czy w automatach vendingowych można płacić kartą?

Automaty sprzedające stają się coraz powszechniejsze i są uważane za atrakcyjną alternatywę dla sklepów, pozwalającą oferować klientom różnego rodzaju produkty przez 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Do niedawna maszyny te kojarzyły się z koniecznością wrzucenia monet – obecnie wachlarz metod płatności jest znacznie szerszy. Czy jednak automaty umożliwiają płacenie kartą?

Czy można wyposażyć automat sprzedający w czytnik kart? 

W zasadzie każdy automat vendingowy można wyposażyć w czytnik kart, pozwalający dokonywać płatności zbliżeniowych lub obsługiwać karty z chipem. Czytniki płatnicze oferuje w Polsce kilka firm, oprócz nich trzeba zaopatrzyć się w odpowiednie oprogramowanie, czyli aplikację płatniczą, oraz wybrać agenta rozliczeniowego, który pilnuje, by pieniądze trafiały na właściwe konto.

Przed zakupem lub wydzierżawieniem automatu warto przemyśleć, w jakie systemy płatności chcemy go wyposażyć i przedstawić swoje wymagania dystrybutorowi. Wiele firm, m.in. operator maszyn vendingowych PLOH, oferuje automaty dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów i służy doradztwem w zakresie wyboru odpowiedniego terminalu płatniczego.

Zalety płatności bezgotówkowych w automatach 

Choć instalacja i obsługa czytnika kart bankowych wymaga dodatkowych nakładów finansowych, inwestycja ta szybko się zwraca, i to z nawiązką. Coraz więcej osób preferuje bowiem płatności zbliżeniowe i często nie ma przy sobie gotówki. Ponadto płatność kartą jest bezpieczna, szybka i wygodna, eliminuje ryzyko „połknięcia” monety przez automat i umożliwia dokonanie zakupu niezależnie od waluty akceptowanej przez urządzenie, co ma szczególne znaczenie na lotniskach, dworcach czy w hotelach.

Automaty sprzedające akceptujące płatności kartą generują znacznie większe obroty, a co za tym idzie – zyski dla swoich właścicieli. Ponadto montaż czytnika kart jest często wymagany przez administratorów obiektów, w których znajdują się te maszyny. W dobie dominacji płatności bezgotówkowych instalacja terminala jest po prostu bardzo opłacalna.

Na co zwracać uwagę przy wyborze terminalu płatniczego do automatów sprzedających? 

Wybór terminalu płatniczego warto przedyskutować z operatorem automatów, uwzględniając następujące kwestie: • koszt czytnika i jego miesięcznej obsługi; • kompatybilność z automatem i sposób montażu; • obsługiwane sposoby płatności (tylko zbliżeniowe, czy również karty chipowe); • obsługę przyjazną użytkownikowi (polecenia głosowe lub tekstowe); • wsparcie techniczne w zakresie konfiguracji i bieżącej obsługi oraz przy ewentualnych problemach.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.