Artykuł sponsorowany

Czy oklejenie samochodu wpływa na jego wartość?

Czy oklejenie samochodu wpływa na jego wartość?

Od kilkunastu lat intensywnie rozwijającą się dziedziną usług w Polsce jest oklejanie samochodów specjalną folią. Usługa polega na dokładnym pokryciu elementów karoserii oraz niektórych części wykonanych z tworzywa sztucznego lub felg specjalną folią ochronną PCV. Inwestycja nie jest najtańsza, dlatego potencjalni klienci firm specjalizujących się w oklejaniu zastanawiają się, czy dzięki temu ich auto zyska na wartości.

W jakim celu okleja się samochody?

Nakładanie folii PCV na karoserię ma przede wszystkim zapewnić ochronę lakieru. Kolorowa powłoka nie stanowi jedynie ozdoby pojazdu. Lakier oraz znajdujące się pod nim warstwy podkładowe służą zabezpieczaniu blachy przed korodowaniem. O skuteczności tego zabezpieczenia może świadczyć fakt, że w miejscu powstania odprysku w krótkim czasie pojawia się rdza.

Powłoka lakiernicza każdego dnia jest narażona na działanie promieni słonecznych, drobinek piasku niesionych z wiatrem, soków roślinnych i ptasich odchodów. Nie są jej też obojętne chemiczne deszcze. Naklejanie folii, w którym specjalizuje się agencja Megaoklejanie, chroni lakier przed uszkodzeniami.

Oklejanie samochodów ma też inny cel. Pozwala bowiem na całkowitą odmianę designu. Można to osiągnąć przez zmianę koloru lub naniesienie charakterystycznych motywów zdobniczych na elementy karoserii. Popularne są linie, płomienie, błyskawice, ale też postacie z kreskówek. Ta ostatnia metoda pochodzi z Japonii i jest znana jako itasha.

Oklejanie folią a wartość pojazdu

Odpowiedź na tytułowe pytanie nie jest jednoznaczna. Gdyby rozpatrywać ją w kontekście ochrony lakieru i odsunięcia w czasie procesów degradacji blacharki, można założyć, że „zdrowszy” wóz ma szansę na dłuższy żywot. Zarówno on, jak i estetyczny wygląd z pewnością dają możliwość podyktowania wyższej ceny za pojazd podczas sprzedaży.

Z drugiej strony oklejanie folią kosztuje, zwłaszcza jeśli właściciel zdecyduje się na kompletny wrapping. Ten koszt, nawet kilku tysięcy złotych, należy odjąć od zysku z samochodu podczas sprzedaży. W przypadku oklejania dekoracyjnego trzeba też pamiętać, że ozdoby na masce są kwestią gustu. Może się więc zdarzyć, że potencjalny przyszły właściciel oceni je jako szkodę, element, który szpeci auto.

Reasumując: oklejanie samochodu zwiększa jego wartość przez ochronę przed korozją. Może ją jednak również obniżyć, jeśli sposób oklejania jest ekstremalny i nieprzemyślany. W tym drugim przypadku można jednak zdecydować się na folię zdejmowalną, która można łatwo usunąć bez pozostawiania śladów na lakierze.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.