Co to jest reklama zewnętrzna i jakie wyróżnia się jej nośniki?

Co to jest reklama zewnętrzna i jakie wyróżnia się jej nośniki?

Reklama zewnętrzna dociera do dużej ilości odbiorców. Nie ma znaczenia płeć, wiek czy zawód. Jest treścią marketingową, która instalowana jest w miejscu publicznym i poza domem konsumenta. Tablice, ulotki, afisze – jakie są jej formy? Poznaj nośniki reklamy zewnętrznej. Sprawdź, ile kosztuje. Co wpływa na jej cenę?  Odpowiedzi szukaj w naszym artykule!

Jakie są rodzaje reklamy zewnętrznej?

Do rodzajów reklamy zewnętrznej zaliczają się:

  • podświetlana reklama zewnętrzna outdoor – obejmuje dodatkowy nośnik światła,
  • niepodświetlana reklama outdoor – jest ekonomicznym rozwiązaniem i podstawowym nośnikiem reklamowym,
  • diapazon – cechuje się danym kształtem, rozmiarem i formą. Stanowi dwustronną tablicę w formie prostokąta.

Jakie są nośniki reklamy zewnętrznej?

Reklama zewnętrzna wyróżnia się wieloma formatami i formami. Może być stworzona z różnych materiałów. Można ją umieścić na obiektach mieszkalnych, jak i budowlanych. Służą do tego różnego typu konstrukcje wolnostojące, gabloty czy witryny. Do nośników reklamy zewnętrznej zaliczają się:

  • oklejanie witryny – stosuje się w tym celu różnego rodzaju folię do oklejenia sklepu czy lokalu. Umożliwia prezentację reklamy lub informacje, a przy tym zasłania widok tego, co jest w środku. Folia może być typu OWV lub monomeryczna,
  • billboardy – są to tablice, które występują w dużych formatach. Zwykle osiągają kilka metrów kwadratowych. Wykorzystuje się w tym celu specjalny, wysokiej jakości papier plakatowy. Instalowane są dzięki aplikowanemu na powierzchnię klejowi. Do niej przykleja się reklamę,
  • afisze i plakaty – papier plakatowy lub afiszowy jest z jednej strony zadrukowany. Jest odporny na warunki pogodowe. Plakaty czy afisze występują w różnej wielkości czy kształcie. Przykleja się je na witrynach sklepowych czy szybach. Plakaty często znajdują się w gablotach przy wiatach przystankowych,
  • banery – wyróżniają się dużymi rozmiarami. Są drukowane na różnych tworzywach. Zwykle jest to siatka PCV i papier,
  • mobil – stanowi mobilną i dwustronną formę reklamy w rodzaju billboardu, banera lub plakatu. Zakłada się ją na konstrukcji i wozi na przyczepie, którą ciągnie auto. Skuteczność podwyższy reklama dźwiękowa, która będzie puszczana z głośników,
  • sandwich – znajduje się na słupach oświetleniowych i jest dwustronna. Drukuje się ją na plakatowym papierze. Zwykle ma rozmiar 100 x 140 centymetrów. Montowana jest prostopadle do pieszego czy samochodowego ruchu,
  • citylight – jest to rodzaj plakatu znajdującego się w ramie lub gablocie. Jest podświetlana od wewnątrz. Najczęściej można spotkać rozmiar 120 x 180 centymetrów. Znajduje się w miastach, na przystankach tramwajowych, autobusowych czy kolejowych, 
  • car wrapping – umieszcza się je na pojazdach. Występują w postaci wysokiej jakości naklejki. Dobrym wyjściem będzie reklama magnetyczna, która może być zdejmowana i zakładana,
  • reklamy wielkoformatowe – ich powierzchnia osiąga 100 metrów kwadratowych. Znajdują się na ścianach obiektów budowlanych. Tworzy się je z winylowej siatki, która przepuszcza światło lub winylu, który nie przepuszcza światła,
  • infoscreen – składają się z dużych i płaskich ekranów. Emitowane są na nich reklamy i informacje. Znajdują się przy skrzyżowaniach czy stacjach metra.

Korzyści z zewnętrznej reklamy

Reklama zewnętrzna wiąże się z wieloma zaletami. Są to:

  • zrozumiała i przynosząca efekty emisja – zachęca, a przy tym jest czytelna,
  • powiązanie z konsumentami,
  • powszechność – osoba, która często widzi daną reklamę, zapamiętuje ją;
  • przekaz trwający długi okres – dostępność przez długi czas.

Poza tym wiąże się z wielokrotnością jednakowej reklamy. Oznacza to, że jeden typ billboardu występuje w różnych obszarach miasta. Jest to także nieduży koszt i pozwala dotrzeć do odbiorców.

Jaki jest koszt zewnętrznych reklam?

Jak się okazuje, ceny zewnętrznych reklam nie są stałe. Zależą od takich czynników jak:

  • lokalizacja,
  • wykonanie,
  • grafika,
  • typ.

Najlepiej w tym celu porównać oferty reklamodawców. Wówczas będziesz mógł wybrać najlepszą ofertę. Nie zapominaj, że jakość reklamy jest ważniejsza od niskiej ceny.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.