Co to jest reklama zewnętrzna i jakie wyróżnia się jej nośniki?
Reklama zewnętrzna dociera do dużej ilości odbiorców. Nie ma znaczenia płeć, wiek czy zawód. Jest treścią marketingową, która instalowana jest w miejscu publicznym i poza domem konsumenta. Tablice, ulotki, afisze – jakie są jej formy? Poznaj nośniki reklamy zewnętrznej. Sprawdź, ile kosztuje. Co wpływa na jej cenę? Odpowiedzi szukaj w naszym artykule!
Jakie są rodzaje reklamy zewnętrznej?
Do rodzajów reklamy zewnętrznej zaliczają się:
- podświetlana reklama zewnętrzna outdoor – obejmuje dodatkowy nośnik światła,
- niepodświetlana reklama outdoor – jest ekonomicznym rozwiązaniem i podstawowym nośnikiem reklamowym,
- diapazon – cechuje się danym kształtem, rozmiarem i formą. Stanowi dwustronną tablicę w formie prostokąta.
Jakie są nośniki reklamy zewnętrznej?
Reklama zewnętrzna wyróżnia się wieloma formatami i formami. Może być stworzona z różnych materiałów. Można ją umieścić na obiektach mieszkalnych, jak i budowlanych. Służą do tego różnego typu konstrukcje wolnostojące, gabloty czy witryny. Do nośników reklamy zewnętrznej zaliczają się:
- oklejanie witryny – stosuje się w tym celu różnego rodzaju folię do oklejenia sklepu czy lokalu. Umożliwia prezentację reklamy lub informacje, a przy tym zasłania widok tego, co jest w środku. Folia może być typu OWV lub monomeryczna,
- billboardy – są to tablice, które występują w dużych formatach. Zwykle osiągają kilka metrów kwadratowych. Wykorzystuje się w tym celu specjalny, wysokiej jakości papier plakatowy. Instalowane są dzięki aplikowanemu na powierzchnię klejowi. Do niej przykleja się reklamę,
- afisze i plakaty – papier plakatowy lub afiszowy jest z jednej strony zadrukowany. Jest odporny na warunki pogodowe. Plakaty czy afisze występują w różnej wielkości czy kształcie. Przykleja się je na witrynach sklepowych czy szybach. Plakaty często znajdują się w gablotach przy wiatach przystankowych,
- banery – wyróżniają się dużymi rozmiarami. Są drukowane na różnych tworzywach. Zwykle jest to siatka PCV i papier,
- mobil – stanowi mobilną i dwustronną formę reklamy w rodzaju billboardu, banera lub plakatu. Zakłada się ją na konstrukcji i wozi na przyczepie, którą ciągnie auto. Skuteczność podwyższy reklama dźwiękowa, która będzie puszczana z głośników,
- sandwich – znajduje się na słupach oświetleniowych i jest dwustronna. Drukuje się ją na plakatowym papierze. Zwykle ma rozmiar 100 x 140 centymetrów. Montowana jest prostopadle do pieszego czy samochodowego ruchu,
- citylight – jest to rodzaj plakatu znajdującego się w ramie lub gablocie. Jest podświetlana od wewnątrz. Najczęściej można spotkać rozmiar 120 x 180 centymetrów. Znajduje się w miastach, na przystankach tramwajowych, autobusowych czy kolejowych,
- car wrapping – umieszcza się je na pojazdach. Występują w postaci wysokiej jakości naklejki. Dobrym wyjściem będzie reklama magnetyczna, która może być zdejmowana i zakładana,
- reklamy wielkoformatowe – ich powierzchnia osiąga 100 metrów kwadratowych. Znajdują się na ścianach obiektów budowlanych. Tworzy się je z winylowej siatki, która przepuszcza światło lub winylu, który nie przepuszcza światła,
- infoscreen – składają się z dużych i płaskich ekranów. Emitowane są na nich reklamy i informacje. Znajdują się przy skrzyżowaniach czy stacjach metra.
Korzyści z zewnętrznej reklamy
Reklama zewnętrzna wiąże się z wieloma zaletami. Są to:
- zrozumiała i przynosząca efekty emisja – zachęca, a przy tym jest czytelna,
- powiązanie z konsumentami,
- powszechność – osoba, która często widzi daną reklamę, zapamiętuje ją;
- przekaz trwający długi okres – dostępność przez długi czas.
Poza tym wiąże się z wielokrotnością jednakowej reklamy. Oznacza to, że jeden typ billboardu występuje w różnych obszarach miasta. Jest to także nieduży koszt i pozwala dotrzeć do odbiorców.
Jaki jest koszt zewnętrznych reklam?
Jak się okazuje, ceny zewnętrznych reklam nie są stałe. Zależą od takich czynników jak:
- lokalizacja,
- wykonanie,
- grafika,
- typ.
Najlepiej w tym celu porównać oferty reklamodawców. Wówczas będziesz mógł wybrać najlepszą ofertę. Nie zapominaj, że jakość reklamy jest ważniejsza od niskiej ceny.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana