Artykuł sponsorowany

Co powinno znaleźć się na pieczątce firmowej?

Co powinno znaleźć się na pieczątce firmowej?

Chyba nikt nie wyobraża sobie prowadzenia działalności gospodarczej bez posiadania pieczątki firmowej. Nawet w jednoosobowych firmach właściciele mają ich kilka. Zwykle jednak istnieje jedna główna pieczęć firmowa, w której zawarte są wszystkie niezbędne informacje dla klienta czy instytucji państwowej. Jej zawartość po części wynika z obowiązującego prawa. Co dokładnie powinno się na niej znajdować? Przeczytaj dalej!

Zawartość pieczątki firmowej

Stemplowanie dokumentów sprzedażowych, potwierdzanie pism urzędowych czy załatwianie innych spraw firmowych wymaga posługiwania się pieczątką. Jak sugeruje ekspert z firmy KAMEL ze Szczecina, taka pieczęć firmowa powinna zawierać:

  • dokładną nazwę firmy;

  • NIP;

  • adres siedziby;

  • telefon kontaktowy;

  • FAX;

  • adres email;

  • adres strony internetowej;

  • imię i nazwisko właściciela.

Taki schemat budowy pieczątki firmowej z jednej strony jest wymagany prawnie. Mowa o pierwszych trzech punktach, czyli nazwie, numerze NIP oraz adresie firmy. To obowiązkowe informacje, którymi powinien posługiwać w każdy przedsiębiorca w sprawach firmowych. Pozostałe punkty nie są obowiązkowe, ale często mają praktyczne uzasadnienie w kontekście komunikacji między firmą a klientem czy instytucją. Takie pieczątki firmowe w Szczecinie można wyrobić w firmie KAMEL.

Jakie rodzaje pieczątek warto mieć w firmie?

Każdy przedsiębiorca ceni sobie precyzję zwłaszcza w kwestiach finansowych i księgowaniu dokumentów. Dlatego kluczowe znaczenie ma posługiwanie się przejrzystą i czytelną pieczątką. Dla znakowania dokumentów finansowych czy dostarczanych do urzędów warto mieć rozbudowaną pieczątkę ze wszystkimi najważniejszymi informacjami. Do tego przyda się wysokiej jakości pieczęć automatyczna polimerowa. To produkt samotuszujący, który nie traci swoich właściwości przez zniszczenie matrycy z grawerem. Występuje w najróżniejszych wariantach rozmiarowych, co pozwala na zastosowanie dużych i niewielkich pieczątek. Kolejny przydatny model pieczątki to wariant metalowy. To rozbudowany i dosyć ciężki typ, który sprawdza się zwłaszcza w intensywnej eksploatacji. Okaże się przydatny zwłaszcza w dziale księgowym. Dla mobilnych przedsiębiorców dobrą opcją są pieczątki kieszonkowe, które zajmują bardzo mało miejsca.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.