Ciekawa historia Oriflame sięgająca już ponad 50 lat!
Oriflame to rozpoznawalna marka, o ugruntowanej pozycji i kilkudziesięcioletniej tradycji. Firma produkuje wysokiej jakości kosmetyki i suplementy diety, które oferuje w formule sprzedaży bezpośredniej. Obecnie holding działa w ponad sześćdziesięciu krajach na całym świecie, w tym również w Polsce, gdzie dodatkowo posiada jedną z pięciu swoich fabryk. Prześledźmy zatem historię tej marki oraz sprawdźmy, w czym tkwi sekret tak ogromnego sukcesu?
Kiedy zaczęła się historia Oriflame?
Na pomysł założenia przedsiębiorstwa produkującego kosmetyki, głównie na bazie składników naturalnych wpadli bracia Jonas i Robert af Jochnick. Nazwa firmy nawiązuje do łacińskiego określenia Aurea Flamma, oznaczającego złoty płomień. Definiuje ona również strategię rozwoju samego przedsiębiorstwa. Od chwili powstania firmy, a był to rok 1967, dystrybucja produktów odbywa się na zasadzie marketingu bezpośredniego. Obecnie na świecie działa ponad 3,6 miliona konsultantek i konsultantów, sprzedających produkty Oriflame.
Przeczytaj również: Kosmetyki profesjonalne Apis – sekret pięknej i zdrowej skóry
W Polsce firma Oriflame zaczęła działać pod koniec 1990 roku, jako jedna z pierwszych firm oferujących kosmetyki w systemie sprzedaży bezpośredniej. Kolejne lata przyniosły dynamiczny rozwój firmy, którego efektem było podjęcie decyzji o budowie w Warszawie nowoczesnego kompleksu badawczo-produkcyjnego. Został on uruchomiony w 1995 roku jako najnowocześniejsza tego typu placówka w Europie. To właśnie tam powstają wysokiej jakości kosmetyki.
Co oferuje Oriflame?
Firma Oriflame od samego początku postawiła sobie za cel oferowanie produktów, w których naturalne składniki spotkają się z naukową wiedzą. W rezultacie kosmetyki i suplementy diety Oriflame cenione są za wysoką jakość. Opracowywaniem nowych produktów zajmuje się zespół ponad stu naukowców, pracujących w nowoczesnych centrach badawczo-rozwojowych, zlokalizowanych w Dublinie i Sztokholmie. Natomiast ich produkcja odbywa się w pięciu fabrykach znajdujących się m.in. w Polsce, Chinach, Indiach i Szwecji.
Katalogi Oriflame wydawane w 35 językach zawierają ponad 900 produktów. Są to głównie kosmetyki i suplementy diety Oriflame, które można także kupić w oficjalnym sklepie internetowym. Ten nowy kanał dystrybucji jest odpowiedzią na cyfryzację rzeczywistości, jednak nie zastępuje tradycyjnego modelu sprzedaży, opartego na profesjonalnych konsultantkach i konsultantach. Osoby te posiadają pełną wiedzę o produktach Oriflame, a więc mogą służyć fachową pomocą przy ich wyborze.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana