Artykuł sponsorowany

Badania diagnostyczne kwalifikujące do terapii metodą Tomatisa

Badania diagnostyczne kwalifikujące do terapii metodą Tomatisa

Metoda Tomatisa wykorzystywana jest w laryngologii i polega na stymulacji neurosensorycznej z użyciem specjalistycznego sprzętu. W ramach terapii oddziałuje się na trzy podstawowe funkcje ucha, czyli słuchanie, równowagę i dynamizowanie. Prawidłowo przeprowadzone leczenie pozwala na efektywne odbieranie dźwięków i zniwelowanie barier komunikacyjnych.

Kwalifikacja do terapii metodą Tomatisa

Zaburzenia uwagi słuchowej to obszerny zespół dolegliwości, zatem do ich stwierdzenia potrzebne są badania wykraczająca poza standardową obserwację. Bardzo często przyczyny pojawiających się symptomów mogą być inne. Dlatego przed wdrożeniem terapii przeprowadza się badania diagnostyczne, do których należą:

  • Wywiad lekarski
  • Test uwagi słuchowej
  • Testy lateralizacji słuchowej oraz ręki, nogi i ucha
  • Badanie audiometryczne słuchu
  • Badanie foniatryczne

Diagnoza audiolaterometryczna przeprowadzana za pomocą aparatury laryngologicznej określa zdolność dziecka do prawidłowego odbierania bodźców słuchowych. Po przeprowadzeniu badań wystawiana jest opinia logopedyczna. Oprócz tego, aby móc zakwalifikować pacjenta do leczenia konieczne są oceny psychologa i pedagoga. W tym celu wypełnia się zestaw testów, które mają na celu określenie poziomu lęku dziecka i sposób jego zachowania w ciszy i hałasie zwłaszcza podczas pobytu w szkole lub innej placówce. Po dokładnie przeprowadzonej analizie wyników przygotowuje się plan terapii indywidualnej.

Podstawą prawidłowej diagnozy jest dobrej jakości sprzęt oraz jego właściwa konfiguracja i kalibracja. Dostawcą urządzeń dla gabinetów laryngologicznych jest firma Techmedica.eu, która zatrudnia najlepszych techników pomagających w konfiguracji urządzeń.

Na czym polega terapia Tomatisa?

Terapia Tomatisa wykorzystuje zależności pomiędzy sposobem słyszenia a jakością głosu. Francuski otolaryngolog już w latach 40 XX wieku określił trzy podstawowe tezy, będące podstawą leczenia. Uznał, że przyczyną wielu zaburzeń słuchowych jest pojawianie się w głosie częstotliwości, których nie rejestruje ucho. Należy zatem stworzyć narządowi słuchu możliwości słyszenia brakujących tonów. A zatem dzięki systematycznemu treningowi słuchowemu możliwa jest trwała modyfikacja głosu a tym samym poprawa słyszenia.

Trening słuchowy przeprowadzany w ramach metody Tomatisa ma na celu eliminację zaburzeń uwagi słuchowej i lateralizacji. Stymulacja słuchowa mózgu przeprowadzana jest z użyciem tak zwanego elektronicznego ucha, czyli urządzenia emitującego przetwarzany dźwięk, dostosowany do potrzeb konkretnej terapii.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.